Brittiska Brand Panache är ett underklädesmärke som använder förebilder istället för modellbilder i en inspirerande kampanj

Det finns en helt ny uppsättning av modeller på scenen, tack vare brittiska underklädesföretaget Panache s nya kampanj “Modelled By Role Models”.

[flexvid][/flexvid]

I Annonserna medverkar sex underbara kvinnor, vars inspirerande handlingar tyvärr ofta går obemärkta förbi. De har varit med om allt ifrån att hjälpa till i kampen mot ebola till att springa över 50 maratonlopp på 53 dagar.

forebild
Alla bilder: panache.com

Brand Panache hoppas kunna använda kampanjen för kunna förändra bilden av vad det verkligen innebär att vara en modell.

forebild2

Försäljningschefen Kay-Lin Richardsson förklarar: ” I vår undersökning fann vi att 75 procent av alla kvinnor kände att de hade väldigt få till inga förebilder alls, och det är det som låg bakom starten av vår nya kampanj”.

forebild5

forebild3

Vi vill ändra på uppfattningen om vad det innebär att vara modell på riktigt – att bli berömd och hyllad för sitt bidrag till samhället och personliga prestationer snarare än fysiska attributer.

forebild6

Visst är det härligt med företag som vågar gå emot stömmen och göra det som känns rätt – istället för det som genererar mest pengar?

Ytterligare ett företag som tar en liknande väg är varuhuset Debenhams som i sin katalog testat något helt sjukt i valet av modeller.